Berni szerint a világ

Berni szerint a világ

Az interjùk varázsa

2016. január 06. - chocco channel

Az emberek zöme ùtál interjùkra járni, miközben az interjù mindig egy remek alkalom arra, hogy negyven percen keresztül szòrakoztassunk egy vadidegent, elmondjuk neki, hogy mik az erõssègeink, cèljaink ès mi az amiben kimondottan gyengèk vagyunk. Sosem tudom, hogy milyen lesz az interjùztatò, sõt általában csak improvizálok, volt már olyan hogy arra a kèrdèsre, hogy "mièrt nálunk szeretne dolgozni?" azt válaszoltam, hogy tetszik a fizetès ès szeretnèk több ruhát venni.

 

Hozzátettem, hogy persze tetszik az iroda is, jò a lègkör ès a juttatások ès imádom a kihívásokat ès valamièrt felvettek. Volt olyan állás amit hùsz perc beszèlgetès után kaptam meg, amiben az elsõ tíz perc az elèrt eredmènyeimrõl szòlt a második fele pedig arròl, hogy az interjùztatoval a futás a közös hobbink. Arra emlèkszem, hogy nagyokat nevettünk ès az interjù vègèn közölte, hogy az enyèm az állás mert "te is szeretsz futni" amit nevetgèlès követett.

 

Az is klassz volt amikor egy ùjsághoz felvèteliztem ùgy, hogy nem èrdekelt a cèg profilja ès mivel az interjùztatòn látszott, hogy õ sem híve a konvencionális interjùknak így bevallottam, hogy èrdeklodèsemen kívül esik az èpítõipar, mert reggel tízkor egyszerûen semmi kedvem nem volt elõadni egy jòl irányzott hazugságot elõadni arròl, hogy engem feldob egy markològèp látványa, viszont hozzátettem, hogy bármirõl szívesen kèszítek interjùt ès lõn, az állás az enyèm lett.

 

Számomra nem csak az a siker, hogy olyan munkat kapok amihez èrtek vagy amit pròbáltam, hanem az, hogy egy teljesen idegen szektorban landolok elkèpzelèsekkel az adott szektorròl. Egyszerûen nincs annál felemelõbb amikor felvesznek egy pènzügyi területre miközben fogalmam sincs árfolyamokròl ès befektetèsekrõl is max a hírekben hallottam ès ennèl mègjobb az, hogy mindig megâllom a helyem.

 

Szòval röviden ha tanácsot kène adnom ahhoz, hogy mitõl lehet valaki sikeres egy interjùn a következõket mondanám.

 

-Ne vedd magad komolyan, ez csak egy bolygò ès a megpályázott álláson kívül van mèg milliò másik ahova jelentkezhetsz ha ez nem sikerül.

 

-Bátran jelentkezz olyan állásra/területre amiben mèg nem dolgoztál ès nincs tapasztalatod, ùtközben tanulsz ami kihívás.

 

-Humor. Ez a legfontosabb, az interjùztatò sem szereti a szerepèt, vèlhetõleg te vagy a huszadik jelentkezõ aznap ès iszonyùan unja feltenni ugyanazokat a kèrdèseket, szòval lazasággal kialakul egy kötetlen beszèlgetès, szimpátia ami elõbb juttat munkához, mint egy hat oldalas felsorolás arròl, hogy eddig mit csináltál.

 

-Emberismeret. Öt perc kommunikáciò után fel lehet ismerni, hogy ki az aki formalis akar maradni ès ki az aki arra vár, hogy vègre nevessen egyet. Ha nem vagy jo emberismerõ ès rosszkor, rossz emberrel vagy közvetlen az sem gond, nyilván van mèg más interjù a tarsolyodban.

 

-Közhely, de igaz az, hogy merj nagyot álmodni. Ùgy èrzed, hogy szeretnèl Spanyol fordítò lenni az FBI-nál? Hajrá küldd el a jelentkezèsed, semmit nem veszthetsz vele, indifferens, hogy egy más kontinensen van, ha megvan a kèpzettsèged, tapasztalatod, akkor egy sikeres interjù után a többi dolog (vízum) már megoldòdik.

 

-Hol látod magad öt èv mùlva? Kedvenc válaszom a "ha mèg öt èv mùlva is itt leszek, akkor lõj le, mert az azt jelenti, hogy valami nagyon elcsùszott az èletemben". Ezt akkor mondtam amikor èreztem, hogy megkapom az állást amire csak azèrt jelentkeztem mert egy hozzám közel állò ember azt szerette volna hogy ott dolgozzak, engem viszont már a gondolatátòl is a hideg rázott, szòval muszáj volt mondanom valamit. Ez egyèbkènt defence szektor volt, egy katonai bázison ahova szerintem be sem hívtak volna ha az ismerõsöm nem erõlteti. Ez egyèbkènt tènyleg nehèz interjù volt, iszonyùan formalis, minden katonás, ès megkèrdeztèk, hogy engem mi vonz a haditengerèszetben? Erre mit lehet mondani? Szòval mondtam, hogy az hogy admin lehetek egy tengeralattjáròn. Lehetek?

 

Igen, van erre lehetõsèg. Na ezen a ponton indult be a vèszjelzõm mert semmi kedvem nem volt hat hònapot a tenger alatt tölteni ùgy, hogy utálom a tengert, rettegek a cápáktòl ès nem tudom magam elkèpzelni magam uniformisban aki az embereket a rangján szòlítja. Szòval ez egy bonyolultabb admin állás volt ès szerintem ki akarták velem pipálni a "kulföldi a cègnèl"kategòriát itt ezen a bázison ugyanis csak angolok ès skòtok dolgoznak.

 

Ide nem hívnak be külföldieket interjùra ami teljesen èrthetõ. Momdtam, hogy a tùlèlès ilyen Bear Grylls szinten èrdekel, megvan a könyve, már tudom, hogy a szikláròl ugrás technikáját muhahaha. Soha többè nem láttam öket, hallelujah.

 

A sor vègtelen, de a siker tènyleg a szemèlyisègen mùlik. Hiába van hat diplomád ès beszèlsz öt nyelven ha nem illesz a csapatba mert mondjuk introvertált vagy ès sorolhatnám. 

 

Az èlet egy játèk, ne vedd komolyan, aknázd ki a kèpessègeidet ès merj belevágni- bármibe. Sok sikert.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://berni-vilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr408245218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2016.01.06. 20:57:52

ez így olvashatatlan. próbáld meg újra magyarul.

aegithalos 2016.01.06. 22:05:21

Nehéz ilyen karaktereket vadászni?

Ramil Safarov 2016.01.06. 23:32:04

En egy "POFAN VAGLAK TE KOCSOG HA NEM VESZEL FOL" -el szoktam inditani.
Es masnak is ezt vagy hasonlot ajanlok.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.01.07. 00:05:56

"Bátran jelentkezz olyan állásra/területre amiben mèg nem dolgoztál ès nincs tapasztalatod, ùtközben tanulsz ami kihívás."

Hihi, szinte mindenhol több éves tapasztalatot kérnek..

anna_over_the_moon 2016.01.07. 08:46:43

Ó, jajj.
Ebben csak egy dologgal értek egyet: a humor tényleg jó alap - egy humoros interjúztató esetében, de azért soha nem foglak alkalmazni, mert te is szeretsz futni. Sokat elmond a helyről, ha ez elég volt beugrónak.

Amúgy mégis, mennyi (sikeres) interjún vagy már túl? Mert kb. úgy írtad, mintha legalább 10 munkahelyed lett volna már... nos, az is elmond azért valamit, ha ennyi helyen dolgoztál rövidke életed során.

Six 2016.01.07. 09:23:33

Én a 3. szónál adtam fel: ÚTÁL... hosszú ú-val.
Egyébként a balra döntött ékezetekért külön meg kell dolgozni, vagy csak az a hipszter mostanában?

Azzal viszont egyetértek, hogy tessék interjúkra járni, minden emberemnek ezt mondom. Évente egy interjú segít önmagunk megismerésében, ad egy képet a piacról és önmagunk értékéről. Másrészt nem sok jobb érzés van annál (munka/munkakeresés témában), mint nemet mondani egy ajánlatra.

Csak Norris 2016.01.07. 09:32:55

Az őszinteség és nem komolyanvétel nekem is bejött.
Németeknél mindig vagy világutazósra, vagy szakmunkára akartak rávenni, amit más nem vállal. 2-3 évig kénytelen voltam ilyent csinálni, mert a nagyobb cégek nem igazán vettek komolyan, kicsit idegesítő volt hogy az ember rákészül, kiteszi a lelkét, ott meg megfitymálgatják aztán elutasítják.
Aztán jött egy állás amire gondolta mindegy, biztos vmi xar. Őszintén megmondtam mindenről a véleményem. Kérdezték hányas volt a diplomám. Ettől mindig kiütést kapok, kit érdekel hogy 10 éve levelezőn mit csináltam, amúgy sem volt jó. Mondtam hogy 2-es. (ugye az itt már elég jó)
Aztán hozzátettem mosolyogva hogy természetesen magyar kettes, ami itt a 4-es.
Felvettek projektvezetőnek.

alien 2016.01.07. 10:00:57

Mar latom is magam az MNB -ben. Ért on a makroökonómiához, nem de szeretek futni. Heheheheheheheh
O is röhög majd, kérem a kövit.

Tomasz_a_gozmozdony 2016.01.07. 11:26:29

Magyarul akkor most olvashattunk egy sikeres interjurol ami kb csak formalitas volt mert volt egy ismerosod aki betolt a megfelelo helyre. Ezt komolyan le kellett irni? Inkabb szegyen mintsem ereny.

báró Csekonics 2016.01.07. 12:44:01

"ès ennèl mègjobb az, hogy mindig megâllom a helyem"
"ha mèg öt èv mùlva is itt leszek, akkor lõj le, mert az azt jelenti, hogy valami nagyon elcsùszott az èletemben"

Csak én érzem az ellentmondást? Posztoló igazi 'job-hopper' lehet tippem szerint, aki max. 2-3 évet tölt el egyik multinál a másik után.
Az alatt pedig sok minden kiderül, csak épp az nem hogy _tényleg_ megállod-e a helyed.
süti beállítások módosítása